اجراکننده تاسیسات و لوله کشی ساختمان
مجری انواع لوله کشی (آب وفاضلاب,موتورخانه,گرمایش از کف,شوفاژ,و...)./رفع هرگونه نم درساختمان و بنایی

در زیر یک فایل وورد نمونه قرارداد نگهداری لوله کشی آب و فاضلاب برای مشتریان و کارفرمایان عزیز تهیه شده است که براحتی قابل دسترسی و دانلود میباشد

 

دانلود نمونه قرارداد لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

 

تاسیسات فنی برتر

ارائه ی انواع خدمات ساختمانی و تاسیساتی با کادری حرفه ای و مجرب

 




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

مبدل های صفحه ای از تعدادی صفحات نازک با سطح چین دار و یا موج دار که جریان سیال گرم و یا سرد را از هم جدا می کنند تشکیل شده است .صفحات دارای قطعاتی در گوشه ;ها هستند و به نحوی چیدمان شده اند که دو سیال عامل بصورت یک در میان میان صفحات جریان دارند .طراحی و واشربندی بهینه این امکان را ایجاد می کند که مجموعه از صفحات در کنار یگدیگر تشکیل یک مبدل صفحه ای مناسب را بدهند . .مبدل های حرارتی صفحه ای معمولا در جریان سیالاتی با فشار پائین تر از ۲۵ bar و دمای کمتر از ۲۵۰ درجه محدود می شوند .از آنجا که کانالهای جریان کاملا کوچک هستند جریان قوی گردابه ای و توربولانس موجب بزرگ بودن ضرایب انتقال حرارت و افت فشارها می گردد به علاوه بزرگ بودن تنش برشی موضعی باعث کاهش تشکیل رسوب می شود. واشرها از نشتی سیال به بیرون مبدل جلوگیری می کنند و سیال ها را در صفحات به شکل مورد نظر هدایت می نمایند. مبدل های صفحه جایگزین مناسبی برای سیستم های گرمایشی قدیمی منازل مانند منابع دو جداره و کوئل دار می باشند و نسبت به آنها فضای بسیار کمتری را اشغال کرده و کارایی بالاتری دارند. کلیه مبدل های صفحه ای در وب سایت تخصصی تاسیسات، تنها با گارانتی و خدمات پس از فروش نمایندگان رسمی و اصلی عرضه می شوند و دارای گارانتی طبق دستورالعمل شرکت اصلی می باشند.

 

 




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

 

اتصالات جوشی پلی اتیلن در پروژه های نفت گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار میگیرد.
 این اتصالات شامل سه راه - زانو - فلنج - چهارراه - گپ - میباشد.
اتصالات جوشی پلی اتیلن در فشارهای  2 -4 -6-8 - 10-12 - 16-20 - 25و  32 اتمسفر تولید وساخته میشود.
خطوط لوله پلی اتیلن در پروژه‌ها‌ی مختلف نیاز به اتصالات جوشی پلی اتیلن دارند که این اتصالات با توجه به نوع پروژه متفاوت خواهند بود. لوله‌های پلی اتیلن در بخش‌های فاضلاب, آبرسانی, سیستم‌های آتشنشانی, کاورینک کابل و گاز کاربرد دارد که اتصالات پلی اتیلن آن نیز  با در نظر گرفتن کاربردهای آن متفاوت خواهد بود.
اتصالات الکتروفیوژن جهت پروژه‌های گازرسانی و اتصالات پیچی جهت پروژه‌های آب‌رسانی تا فشار 10 اتمسفر استفاده می‌شود.
جهت مابقی پروژه‌ها از اتصالات جوشی پلی اتیلن طبق استاندارد DIN16963 آلمان, استفاده می‌گردد.

اتصالات جوشی پلی اتیلن (زانو پلی اتیلن ,سه راه پلی اتیلن ,فلنچ پلی اتیلن ) معمولا به درخواست مشتری در سایز ها واندازه های مختلف وبا توجه به فشار کاری در اتمسفرهای مختلف تولید وعرضه میگردد.



ارسال توسط نویسنده وبلاگ

 

ر اتصالات جوش فاضلابی پلی اتیلن از واشر آببندی برای اتصال به یکدیگر یا لوله استفاده نمی شود به همین دلیل دارای مقاومت بالاتری نسبت به پلیکا و پوش فیت در محیط های اسیدی فاضلابی می باشد.

چرا با وجود اتصالات پوش فیت باید از اتصالات جوشی پلی اتیلن استفاده کرد؟
1- حداکثر ارتفاع تست آب بند توسط لوله و اتصالات پوش فیت تنها 5 متر بوده در صورتیکه در لوله و اتصالات پلی اتیلن تست پر و آب بند در حدود 40 متر هم انجام شده است.

2-  در مقابل نوسانات زمین،اتصالات پوش فیت استحکام لازم را ندارد بر خلاف اتصالات پلی اتیلن که دارای جرم مولکولی بالایی هستند واین قضیه در کشور ما که بسیار زلزله خیز است بسیار حائز اهمیت است.

3-یکی دیگر از خاصیت های مهم لوله پلی اتیلن مقاومت بسیار بالای آن درمقابل فشار مضاعف در زیر بتن و اجسام سخت وسنگین است.
4- صدای عبور فاضلاب در لوله های لوله پلی اتیلن بسیارکمتر از لوله های پوش فیت می باشد .




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

لوله کشی آب و فاضلاب تقریبا در یک درجه از اهمیت قرار دارد و تنها تفاوت آنها در این است که آب به علت فشار شبکه آب رسانی در لوله ها حرکت می کند،در صورتی که فاضلاب به علت جاذبه و نیروی ثقل جریان می یابد و نیز در لوله های فاضلاب، سیفون و لوله های تهویه جهت جلوگیری از ورود گازهای بدبو و خطرناک حاصل از تخمین مواد موجود در فاضلاب توسط باکتری های مختلف به داخل ساختمان تعبیه گردیده است. لوله آب و فاضلاب به لوازم بهداشتی ساختمان مربوط می شوند. انتخاب صحیح این لوازم در نمای داخلی ساختمان و ارزش اقتصادی آن تاثیر فراوان دارد.

 




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

 

  • ازهر گونه ضربه یا فشار ناگهانی به دو سر لوله جداً خودداری نمائید زیرا سر لوله بسیار حساس است و ضربه وارده به آن باعث انتشار ترک خواهد شد .
  • از لوله و اتصالات آک در مقابل هر گونه ضربه و یا افتادن اشیاء بر روی آن محافظت نمائید خصوصا در دماهای اطراف ضفر درجه سانتی گراد هیچگونه ضربه ای به آن وارد نکنید .

توضیح مهم :لوله آک تا حدودی در برابر ضربه مقاوم است . اما میزان این ضربه نباید در دمای صفر درجه سانتی گراد از 15 ژول بیشتر باشد . لذا چون میزان انرژی ضربه ها در حالت عادی نامعلوم است بایستی لوله را در برابر هرگونه ضربه محافظت کرد .

  • از لوله های ضربه خورده و ترک دار و یا سوراخ دار هرگز استفاده نکنید .
  • برای اتصال قطعات فلزی به اتصالات تلفیقی آک بجای خمیر و کنف ، از نوار تفلون یا مایعات آب بندی مجاز استفاده نمائید .
  • برای اتصال قطعات فلزی به اتصالات تلفیقی آک حتی الامکان از آچار غیر فلزی استفاده کنید .
  • مراقب باشید که فشار زیادی به اتصالات وارد نشود .

توضیح : چرخش بیش از حد با هر وسیله ای باعث شکستن لوله یا اتصال می گردد .

  • برای اتصال قطعات فلزی به اتصالات تلفیقی آک دقت کنید به هیچ وجه از مغزی های فلزی مخروطی یا اصطلاحا ( کونیک) استفاده نشود
  • در انتهای مسیر و محلهای نصب شیرآلات حتما از بست استفاده نمائید
  • در لوله کشی توکار یا درون داکت ها و سقف های کاذب هرگز لوله را بصورت معلق و آویزان رها نکنید و در این شرایط استفاده از بست و تکیه گاه ( ساپورت ) الزامی است .
  • لوله و اتصالات آک و بسیاری از مواد پلیمری دیگر مانند (PEX , PB , PVC , PE ) در برابر اشعه ماورای بنفش آفتاب تخریب می شوند لذا آنها را نباید در زیر اشعه مستقیم آفتاب قرار داد ولی نور غیر مستقیم یا از پشت شیشه مشکلی ایجاد نمی کند .
  • از لوله و اتصالاتی که بیش از شش ماه در معرض نور مستقیم آفتاب بوده اند در لوله کشی استفاده نشوند .
  • شما می توانید با یک سشوار صنعتی و ایجاد دمای 140 درجه سانتی گراد لوله های تولید شده را به شکل لوله خم درآورید ولی شعاع خم نباید کمتر از 8 برابر قطر لوله باشد و توصیه می شود از لوله خم و حلقه های انبساط  تولیدی آک استفاده کنید .
  • برای ایجاد لوله خم هرگز از شعله مستقیم استفاده نکنید .
  • برای عبور لوله ها از روی هم حتما از لوله خم استفاده کنید .
  • چنانچه از لوله آک در خارج از ساختمان استفاده می کنید الزاما بایستی اجرا بصورت توکار بوده و عمق یخبندان در مورد لوله رعایت گردد .
  • در صورت عدم امکان رعایت عمق یخبندان بایستی از عایق مناسب برای این منظور استفاده شود .
  • لوله و اتصالات آک از نوع  PPRC) PP-R80 ) و گرید اختصاصی شرکت هو خست آلمان می باشد و به لحاظ فرمول شیمیایی با تمامی مواد همنام در دنیا متفاوت بوده و به ادعای سازنده مواد فرمول آن مخفی است و فقط برای مقامات دولتی قابل بازگو  کردن است . لذا هیچ لوله و اتصالات پلیمری همنام و یا غیر همنام دیگری را به لوله آک جوش ندهید .
  • از لوله و اتصالاتی که یکبارجوش خورده و حرارت دیده اند برای جوشکاری مجدد استفاده نکنید .
  • در لوله کشی کندانسورها برای جلوگیری از تعریق حتما از عایق استفاده نمائید .
  • در صورتیکه لوله به صورت توکار استفاده می شود و مصالح روی لوله ضعیف و نامقاوم هستند در خط آبگرم حتما از عایق استفاده کنید . چرا که انبساط لوله آبگرم باعث ایجاد ترک در مصالح مذکور خواهد شد ولی مصالح با ضخامت زیاد یا مقاومت بالا در برابر فشار انبساط لوله آک هیچ آسیبی نمی بینند .



ارسال توسط نویسنده وبلاگ

 

فلنج پلی اتیلن

دامنه کاربرد فلنج ها در لوله کشی (piping) به عنوان یکی از اجزای اتصالات (Fittings)،که معمولا در تغییر مسیر یا تغییر قطر لوله استفاده می‌شوند، می‌باشد.فلنج ها معمولا توسط فرآیندهای ریخته گری ،ماشین کاری قطعات یا قالب گیری تولید می‌شوند.
فلنج‌ها یکی از اتصال دهنده‌های لوله‌ها، شیر آلات ودستگاه‌ها به یکدیگر می‌باشد.آب بندی بین دو فلنج توسط واشری (Gasket) که در بین آنها قرار داده می‌شود انجام می‌گیرد.
مطابق استاندارد، مشخصات فلنج پلی اتیلن که شامل موارد ذیل می‌باشد باید بر روی فلنج حک گردد:

۱- نام تجاری تولید کننده فلنج فلنج پلی اتیلن

۲- سایز اسمی لوله - قطر خارجی لوله پلی اتیلن که فلنج پلی اتیلن به آن جوش داده خواهد شد

۳- مقدار فشار قابل تحمل توسط فلنج پلی اتیلن - به آن کلاس فلنج هم گفته می‌شود

۴- شکل سطح فلنج - شکل سطح فلنج پلی ایتلن مهمترین قسمت تشکیل دهنده یک فلنج می‌باشد

۵- سوراخ‌ها - گاهی بعنوان ضخامت دیواره نیز بیان می‌گردد

۶- مواد تشکیل دهنده فلنج پلی اتیلن - مطابق استاندارد ASTM این عدد بیان کننده مشخصات مواد خام مورد استفاده برای تهیه فلنج می‌باشد

۷- شماره یا کد مربوط به عملیات حرارتی صورت گرفته بر روی فلنج پلی اتیلن .




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 549
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1