اجراکننده تاسیسات و لوله کشی ساختمان
مجری انواع لوله کشی (آب وفاضلاب,موتورخانه,گرمایش از کف,شوفاژ,و...)./رفع هرگونه نم درساختمان و بنایی

یك رادیاتور ایده‌آل وی‍ژگیهای زیر را دارد : 1 ) مصرف کم انرژی و راندمان بالا 2 ) بیشترین ظرفیت حرارتی در كمترین فضای ممكن 3 ) ماند حرارتی بهینه 4 ) سازگاری رادیاتور با فضای مورد نیاز گرمایش و مهمتر از آن همخوانی رادیاتور و سیستم تولید گرما سایر پارامترهای مهم برای خرید یک رادیاتور : 1) شكل ظاهری و زیبایی رادیاتور 2 ) كیفیت رنگ 3 ) مقاومت مكانیكی 4 ) مقاومت در برابر خوردگی 5 ) طول عمربالا 6 ) داشتن سطح صاف و بدون لبه تیز 7 ) كیفیت پرداخت سطح نهایی 8 ) نوع اتصالات و سهولت در نصب 9 ) قیمت مناسب 10 ) پشتیبانی خدمات و گارانتی تعویض در صورت پوسیدگی و خوردگی همیشه به این نکته توجه کنید کالایی که گارانتی زیادی به مصرف کننده می دهد نشان دهنده عمر و ماندگاری و کیفیت بالای کالا می باشد انتظارات امروز از یک رادیاتور :1 ) سرعت پاسخ بالا، رفتار دینامیكی بهینه 2 ) دمای سطحی بالا برای حداکثر توان تشعشعی 3 ) زمان پایین برای گرمایش محیط 4 ) حداکثر توانایی گرمایی در هر مکان و در هر میزان عملکرد 5 ) راندمان بالا 6 ) حداکثر توانایی گرمایی در هر 7 ) رفتار دینامیکی بهینه 8 ) راندمان بالا 9 ) گرمایش مناسب در زمان عملکرد متوسط




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

گرمایش کفی سوپرپایپ مجموعه‌ای است از لوازم مورد نیاز، دانش فنی، و تجربه

سیستم گرمایش کفی در شکل مدرن و امروزی آن از ظرایف و پیچیدگی‌های بسیار برخوردار است تا عملکرد نهایی سیستم تضمین باشد. از عواملی که بر درستی کار سیستم اثرگذارند :

 

  • اجزاء واقلام تشکیل دهنده‌ی سیستم: گرمایش کفی سوپرپایپ مجموعه‌ی کاملی است از اقلامی مثل لوله، عایق‌ها، ورق متالایز، کلکتور، شیرها، و افزودنی‌های بتن، با توجه به اینکه هریک از این اقلام نقش مهمی در مکانیزم عملکرد این سیستم دارند، به همین دلیل هنگام نصب و اجرای سیستم، در صورت عدم وجود هر یک از آنها، شاهد ضعف عملکرد نهایی آن خواهیم بود.
  • کیفیت مصالح به کار رفته: که به هر حال از اصول و الزامات اولیه‌ی تضمین عملکرد سیستم، و دوام و طول عمر آن است.

سوپرپایپ محصولات خود را تحت لیسانس شرکت آلمانی یوپونور تولید می‌کند.شاخص استانداردهای کیفی لوازم به کار رفته در گرمایش کفی سوپرپایپ را می‌توان با کیفیت لوله‌های تلفیقی  آن مقیاس کرد.

 

 

  • طراحی( خدمات ): در سیستم گرمایش کفی اگرچه گرما از طریق چرخش آب گرم در لوله‌های کف حاصل می‌شود، و سادگی آن را به نمایش می‌گذارد، اما برای دریافت گرمای مطبوع از این سیستم، خواباندن لوله در کف آخرین اقدامی است که انجام می‌شود. در واقع گرمایش کفی سیستمی‌ است دانش محور که مانند سایر سیستم‌های تأسیساتی ساختمان باید ابتدا به دقت طراحی شده، و بسته به نوع کاربری و ویژگی‌های پروژه ساختمانی، محل قرارگیری‌لوله‌ها‌ درکف، فاصله‌ی لوله‌ها، محل کلکتور‌ها، نحوه‌ی عایق‌بندی و همچنین دمای آب ورودی به سیستم محاسبه ‌شود.


مشاوره و طراحی جزیی از سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ برای شما و علاقمندان به استفاده از این سیستم و مزایای آن است.

 

- نقشه‌ی گرمایش کفی ساختمان خود را دریافت کنید:  طراحی درست سیستم گرمایش کفی، تضمین کننده‌ی صحت عملکرد آن است. مهندسین متخصص سوپرپایپ در بخش پشتیبانی فنی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره و طراحی هستند. آنها با دریافت نقشه‌ی معماری ساختمان شما، با توجه به شرایط طرح و با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری، محاسبات لازم را انجام داده، نقشه سیستم گرمایش کفی مناسب ساختمان شما را طراحی می‌نمایند. برای استفاده از این خدمات، نقشه‌ی معماری ساختمان خود را از طریق سایت، و یا یکی از دفاتر نمایندگی ارسال نمائید.

 

  • اجرای سیستم: در سوپرپایپ، ما معتقدیم که کار درست را باید درست انجام داد تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود. هر چقدر که سیستم گرمایش کفی با محاسبات مهندسی، به دقت طراحی شود، ولی درست اجرا نشود، نباید انتظار عملکرد مطمئن داشت.

- مراقبت کنید که اجرای گرمایش کفی ساختمان شما مطابق با نقشه‌ی طراحی شده انجام شود. 

مجریان مجاز سوپرپایپ آموزش‌های لازم را برای اجرای صحیح سیستم گرمایش کفی دیده‌اند. آنها نسبت به نکات فنی و خواندن نقشه‌ها مسلط هستند، و از تجربه‌ی کافی برای نصب سیستم برخوردارند. 
نصب سیستم گرمایش کفی ساختمان خود را به مجریان مجاز سوپرپایپ بسپارید، تا به سرعت و بدون دردسر اجرا شود، و از صحت انجام کار اطمینان بیشتری داشته باشید.

 

نظارت: کارشناسان و مهندسین کارآزموده‌ی سوپرپایپ در بخش پشتیبانی فنی، در دفتر مرکزی و همچنین دفاتر نمایندگی در سراسر کشور آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره و نظارت بر نحوه‌ی اجرای پروژه‌ی شما هستند.
شما می‌توانید در طی مراحل اجرای سیستم سوپرپایپ، هر زمان که لازم می‌دانید درخواست خود برای نظارت بر اجرای پروژه توسط کارشناسان سوپرپایپ را از طریق مرکز تماس، یکی از دفاتر نمایندگی و یا همین سایت اعلام فرمائید تا پس از هماهنگی مهندسین ناظر سوپرپایپ به محل شما مراجعه نمایند.

دانش، توانایی‌های فنی و کیفیت محصولات سوپرپایپ علت اصلی اعتماد مشاورین و مهندسین تأسیسات و ساختمان برای تأیید صلاحیت این شرکت برای اجرای بسیاری از پروژه‌های ملی کشور است.




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

انبساط حرارتی لوله آذین لوله:

به‌طور کلی مواد پلیمری از جمله P.P.R.C دارای انبساط حرارتی بیشتری نسبت به فلزات می‌باشند.از این رو در نصب سیستم لوله‌کشی P.P.R.C باید آن را لحاظ نمود.جهت تعیین مقدار تغییرات طول لوله در مقابل تغییرات دما از دیاگرام استفاده می‌شود و جهت مقادیری که در نمودار اشاره نشده است طبق رابطه زیر، محاسبات انجام می‌شود:

 

∆L = 0.15 L × ∆T
∆L = تغییرات ‌ طول‌ بر حسب‌ میلی‌ متر
L = طول‌ لوله‌ بر حسب‌ متر
∆T = تغییرات دمای آب برحسب درجه سانتیگراد

با توجه به نکات فوق توصیه می شود هنگام نصب سیستم های لوله کشی آبگرم P.P.R.C از لوله های پنج لایه با ترکیب فلز که دارای ضریب انبساط طولی ناچیز می‌باشد(مطابق شکل 1) استفاده شود در غیر اینصورت نکات زیر را هنگام نصب مورد توجه قرار دهید:

نصب توکار لوله های آذین لوله:

در نصب توکار نیازی به در نظر گرفتن انبساط حرارتی نیست.زیرا تنش و فشار وارده بر اثر انبساط حرارتی توسط مواد پوشاننده ( بتن ، سیمان ، گچ و ... ) جذب می گردد.ولی توصیه می گردد در محل های انشعاب و یا تغییر مسیر لوله از اسفنج یا فوم استفاده گردد.

نصب درون داکت لوله های آذین لوله:

سیستم لوله کشی آذین را به سه صورت می توان درون داکت انجام داد که در هر سه روش هدف ایجاد فضایی برای حرکت محوری لوله می‌باشد:

 


در این حالت شاخه منشعب شده از رایزر درون دیواره داکت محکم گردیده است و فاصله کافی بین دیواره داکت و محل انشعاب وجود دارد.
حفره دیواره داکت به اندازه کافی بزرگ باشد تا اجازه حرکت لوله بدون تماس با سطح حفره را بدهد. (شکل A)
3- در این حالت با ایجاد یک شاخه انشعابی به طول مناسب،امکان حرکت محوری لوله فراهم می گردد. (شکل B)

 


که در محاسبات فوق مقدار LB برابر است با:
که در این رابطه:

LB: برحسب mm
D: قطر لوله بکار رفته برحسب mm
L∆: مقدار تغییرات طول برحسب mm

که رابطه زیر در آن برقرار می‌باشد:

∆L = 0.15 L × ∆T

نصب روکار لوله های آذین لوله:

در هنگام نصب لوله به صورت روکار طراحی باید به گونه‌ای باشد تا اجازه حرکت محوری به لوله داده شود که برای این امر از دو روش زیر استفاده می‌شود:

خم L:

همان گونه که در شکل زیر ملاحظه می‌گردد برای جبران انبساط طولی اجازه حرکت محوری در محل خم به لوله داده می‌شود.در این روش مقدار LB همانند بخش قبل از رابطه:

 

محاسبه می گردد.

 

2- مسیر U:

از این روش برای‌ مسیرهای‌ لوله‌ كشی‌‌ با طول‌ بیشتر از 3 متر استفاده‌ می شود،زیرا در این مواقع جبران انبساط طولی تنها با خم L امکان‌پذیر نیست.
در نصب‌ این‌ مسیر از چهار عدد زانو مطابق شکل زیر استفاده‌ می‌شود‌.مقادیر A و LB که جهت اجرای مسیر مورد نیاز می باشد به‌ صورت زیر محاسبه می گردند:
مقدار LB در این روش همانند خم L محاسبه می شود.جهت محاسبه مقدار A از رابطه زیر استفاده می‌گردد:

 

که در آن L∆ تغییر طول لوله و SD حداقل فاصله مجاز بعد از انبساط می‌باشد (این مقدار 150 میلی‌متر فرض می‌گردد).

 

جهت سهولت محاسبات ‌مقادیر A و LB برای‌ قطرهای 20، 25، 32 و 40 میلی‌متر و طول های ‌مختلف‌ جهت تغییر دمای 50 درجه سانتیگراد در جدول ذیل آورده‌ شده‌ است‌.
تذکر:در محاسبات زیر منظور از طول لوله فاصله میان بست ثابت FP تا زانو می باشد.

 

 

عایق کاری لوله های آذین لوله:

هرچند پلیمر P.P.R.C خود عایق حرارتی نسبتا خوبی می‌باشد (ʎ = 0.2 W / mK) اما برای مواردی که نیاز به جلوگیری از اتلاف حرارتی می باشد می توان بدنه خارجی لوله را عایقکاری نمود.
برای عایقکاری لوله های آب سرد با عایقی که دارای ضریب حرارتی ʎ = 0.04 W / mK باشد مقادیر ارائه شده در جدول زیر پیشنهاد می گردد.

 

 


برای عایقکاری لوله های آب گرم از فوم های با ضریب حرارتی ʎ = 0.04 W / mK استفاده می شود.ضخامت فوم ها،بستگی به شرایط نصب لوله دارد،ولی به طور معمول از فوم هایی با ضخامت 9 میلی‌متر استفاده می‌شود.لازم بذکر است به علت فیت شدن لوله در فوم ها،عایق کاری به صورت بهینه انجام می گیرد.

 

 




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

فن کویل یا واحد فن کویل دستگاهی جهت سرمایش و گرمایش و بطور کلی تهویه مطبوع در ساختمانهای مسکونی، تجاری و صنعتی می باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده

یک فن کویل از اجزای زیر تشکیل شده است:

1-فن

2-کویلهای گرمایش و سرمایش

3-فیلتر هوای قابل تعویض یا قابل شستشو

4-شیر فلکه

5-شیرهواگیری

در فن کویل‌ها درجه حرارت توسط ترموستات و مقدار رطوبت توسط هیومیدستات و مقدار هوا توسط فن و مقدار هوای تازه به روشهای متداول کنترل میشود.

انواع

فن‌کویل‌ها عموما به صورت‌های زیر ساخته می‌شوند:

1-فن کویل‌های زمینی

ظرفیت این فن کویل‌ها 200 الی 1000 فوت مکعب در دقیقه بوده و هوا را بصورت بالا زن یا روبرو زن منتشر می سازند.

2-فن کویل‌های سقفی

ظرفیت این فن کویل‌ها هم معمولاً بین 200 الی 1000 فوت مکعب در دقیقه می باشد.این فن‌کویل‌ها به دوصورت کابینت دار و بدون کابینت می باشند.

3-فن‌کویل‌های کانالی

در ظرفیت‌های 600 الی 2000 فوت مکعب در دقیقه ساخته می‌شوند و به سه طرح زیر می باشد:

1-کانالی سقفی توکار

2-کانالی سقفی روکار

3-کانالی دیواری روکار ایستاده

نحوه کار

فن کویلها معمولاً به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند.در حالت اول فن کویل فقط حرارت و برودت مورد نیاز را تامین می‌کند و هوای تازه توسط هوارسان مرکزی و بوسیله کانال‌های توزیع هوا در سطح محل منتشر می گردد تا تهویه مناسب در محل مورد نظرانجام گیرد.در این حالت میزان بار سرمایی وگرمایی توسط ترموستات بکار رفته در فن کویل و با خاموش و روشن شدن فن تنظیم می گردد.در حالت دوم علاوه بر تامین حرارت و برودت مورد نیاز، وظیفه تامین هوای تازه را نیز بعهده دارد. بدین صورت که فن دستگاه، هوای تازه را از طریق دریچه تعبیه شده در پشت فن کویل گرفته و در محل پخش می کند.از محاسن این روش می توان به کاهش هزینه‌های مربوط به سیستم هوارسان مرکزی و متعلقات مربوطه اشاره نمود و عدم فیلتراسیون هوای تازه از معایب این روش می باشد.




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 549
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1