اجراکننده تاسیسات و لوله کشی ساختمان
مجری انواع لوله کشی (آب وفاضلاب,موتورخانه,گرمایش از کف,شوفاژ,و...)./رفع هرگونه نم درساختمان و بنایی

مواد تشکیل دهنده :
همان گونه که اشاره شد، لایه داخلی وبیرونی مستر پایپ را نوعی پلیمر تشکیل داده است . این پلیمر برای موارد مصرف آب سرد و گرم متفاوت است . برای آب سرد از HDPE که پلیمری مناسب برای آب آشامیدنی و انتقال آب سرد می باشد ، استفاده می شود . لوله (MPL)PE-AL-PE مطابق با استاندارد ASTM F1282 تولید می شود . برای آب گرم از یکی از پلیمر های PEX یا PERT استفاده می شود که لوله تولید شده تحمل حرارت مداوم95 درجه در فشار10 اتمسفر را دارا است . لوله (MPH)PEX-AL-PEX یا (MPM)PERT-AL-PERT طبق استاندارد ASTM F1281 و ASTMF1282 تولید می گردد.
ساختار مستر پایپ :
لوله پنج لایه مستر پایپ ، از دو لایه پلیمر ، دولایه چسپ و یک لایه آلومنیوم تشکیل شده است . لایه درونی و بیرونی از پلیمر خاص بر پایه پلی اتیلن (بسته به نوع کاربرد) تشکیل شده که مقاومت لوله در برابر خوردگی و رسوب پذیری تضمین می کند . لایه میانی که فلز آلومینیوم می باشد به روش Overlap به صورت طولی با تکنولوژی اولتراسونیک جوش می شود . از چسپ برای تلفیق دو لایه درونی و بیرونی پلیمر به آلومینیوم استفاده می شود که نقش مهمی در یکپارچگی و مقاومت لوله دارد .

سیستم گرمایش از کف :
سیستم گرمایش از کف یکی از مدرن ترین و جدیدترین سیستم گرمایشی دنیاست که در بسیاری از کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد این روش باعث حذف سیستم رادیاتور و حذف فضای اشغال شده توسط آن می شود . دیوارها دوده نمی گیرد. راندمان سیستم حرارتی بالا می رود و در مصرف سوخت به طور قابل توجهی صرفه جویی می شود به طوری که طی چند سال هزینه خود را مستهلک می نماید . یکی دیگر از موارد مصرف لوله های پنج لایه استفاده آن در سیستم گرمایش از کف می باشد. لوله پنج لایه مستر پایپ به دلیل دارا بودن ساختار و ویژگیهای منحصر به فرد بهترین گزینه برای استفاده در این سیستم می باشد . عمر بالا ، مقاومت در برابر خوردگی ، عدم رسوب گیری ، ضریب انتقال حرارت مطلوب و در نهایت عدم نفوذ پذیری اکسیژن که همواره یکی از مشکلات لوله های پلیمری به شمار می آید ، مستر پایپ را مناسب ترین گزینه برای رکن اصلی سیستم گرمایش از کف قرار می دهد .

مزایای سیستم گرمایش از کف :
محیطی که در آن از سیستم گرمایش از کف استفاده شده باشد به جهت حذف رادیاتود وسایل گرمایش دیگر فضاهای مفید ساختمان افزایش می یابد و موجب حذف دوده ناشی از آنها می شود . گرما در تمامی ساختمان به طور یکنواخت توزیع می گردد به طوری که گرما از کف ، از جایی که به ان نیاز است منشاء می گیرد ، هوای سرد را به تدریج گرم کرده و به بالا می راند در نتیجه گرمای مطلوب در تمامی محیط ( ارتفاع زیستگاهی ) به صورت یکسان توزیع می گردد. ازمزایای سیستم گرمایش از کف می توان صرفه جویی در مصرف انرژی تا میزان50 درصد ، گرمای بسیار مطلوب ناشی از انرژی تابشی ، عدم گردش ذرات در هوا ، هزینه نگهداری ناچیز و در نهایت عمر بسیار طولانی سیستم را نام برد .

کاربرد های سیستم گرمایش از کف :
از عمده کاربردهای این سیستم می توان به تاسیسات ساختمان های مسکونی و مکان های صنعتی اشاره کرد که همواره گرم کردن این گونه مکان ها ، همچنین مخاطرات استفاده از وسایل گرمایش صنعتی یک معضل به شمار می رود . گرمای ناشی از وسایل گرمایشی متداول عمداتاً در زیر سقف در جایی که هیچ استفاده ای ندارد تجمع می یابد در نتیجه اجرای سیستم گرمایش از کف بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد . اجرای این سیستم در محوطه استخر علاوه بر ایجاد گرمای مطلوب باعث خشک شدن رطوبت کف محوطه استخر شده ، همچنین خطر لیز خوردن و برخورد با اشیاء دیگر را کاهش می دهد. از دیگر موارد کاربرد سیستم گرمایش از کف می توان استفاده آن در گلخانه های پیشرفته مرغداری های صنعتی و زمین های باز ورزشی اشاره کرد

 




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

مزایای لوله های چدنی :
1- در برابر فشار وارده به جداره های خارجی دارای مقاومت و استحكام خوبی هستند .
2- فرسودگی این لوله ها كمتر از لوله های فلزی است .
3- می توان براحتی از دستگاه تراكم هوا جهت باز كردن و رفع گرفتگی لوله استفاده نمود .
4- قیمت لوله های چدنی نسبت به لوله های آهنی ارزانتر است .

معایب لوله های چدنی :
1- نصب لوله های چدنی نسبت به لوله های آهنی كنتدتر انجام می شود .
2- لوله های چدنی به علت تاثیر مواد شیمیایی موجود در فاضلاب زنگ می زنند و جلوگیری از زنگ زدگی آنها میسر نمی باشد .
3- داشتن وزن زیاد قطعات و كثر اتصالات و در نتیجه زیاد پیوند از معایب دیگر لوله های چدنی می باشد .

مقایسه لوله چدنی توپی دار و سر تخت :
1- قابلیت تحمل فشار لوله های سرتخت بیشتر است .
2- لوله های سر تخت به دلیل نداشتن مادگی و لبه های قیطانی و وزن و ضخامت كمتر و نوع پیوند كاربرد بیشتری دارند .
3- لوله های سرتخت به دلیل خاصیت الاستیكی نوع پیوند آن تغییر حرارت بیشتری را نسبت به لوله های دیگر تحمل می كند .


نكته :‌در اتصالات چدنی دو نوع تبدیل كاهنده و تبدیل افزاینده در اندازه های تبدیلی متنوع وجود دارد كه بر حسب جهت توپی سر وصاله ،‌اگر قطر توپی بزرگتر از لوله باشد تبدیل فزاینده و در غیر این صورت كاهنده خواهد بود .

 




ارسال توسط نویسنده وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 549
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1