پلی اتیلن چیست ؟
اجراکننده تاسیسات و لوله کشی ساختمان
مجری انواع لوله کشی (آب وفاضلاب,موتورخانه,گرمایش از کف,شوفاژ,و...)./رفع هرگونه نم درساختمان و بنایی

پلی ایتلن از ساده ترین و ارزان ترین انواع پلیمر ها می باشد و از نوع پلیمر های گرمانرم می باشد. این محصول نیاز به پلیمریزاسیون اتینل بدست می آید که با علامت اختصاری  PE  نشان داده می شود . پلی ایتلن را اولین بار دانشمند شیمیدان المانی نشر نموده ، او هنگام جرارت دادن دی آزومتان ها به ترکیب مومی شکلی دست یافت که بعد ها پلی اتیلن نام گرفت .

اتفاق مهم در سنز پلی اتیلن ، کشف چندین کاتالیزور جدید بود که پلیمریزاسیون اتیلن را در دما و فشار ملایم تری نسبت به روش های دیگر امکان پذیر می کرد . پلی اتیلن  PE  که با نام های غیر رسمی  POLYTHENE  یا  POLYETHYLYNE  نامیده می شود ، در فرآیند پلیمریزاسیون متان بدست می آید ، پلی ایتلن یک پلیمر گرمانرم ، الاستیک و غیر سمی می باشد . پلی ایتلن به طور معمول سفید رنگ هستند و از طریق مستربیچ ها می توان با توجه به محصول رن های گوناگونی تولید نمود ف البته پلی ایتلن خورنپ نیز در بازار وچود دارند که قیمتشان بالاتر از سایر پلی ایتلن ها است ف پلی ایتلن قابلیت شعلهور شدن را ندارند و در برابر مواد شیمیایی مثل اسید ، محلول قلیایی و نمک مقاومت بالایی دارد .

با توجه به محدودیت منابع و خاک استفاده بهینه از نهاد های کشاورزی و افزایش تولید که در سطح از طریق کاربرد فناوری های جدید و استفاده از رویکرد های کشاورزی دقیق بسیار مورد توجه قرار گرفته است . با مدیریت خوب آبیاری می توان اطمینان حاصل کرد که رطوبت خاک در طول فصل رشد در حد کافی نکه داشته می شود پاسخ گیاه به آبیاری ، تابعی از وضعیت آب در گیاهان است که تحت تاثیر عوامیلی همچون پتانسیل آب و خاک و شرایط جوی نمی توانند برنامه های آبیاری از روش های تعیین آب درون گیاهان استفاده می شود

 لوله پلی اتینل سایز 200 چیست :

لوله پلی ایتلن که به زبان عامیانه لوله پلاستیکی گفته می شود . مناسب برای آبیاری ، آبرسانی ،گاز کشی و به طور کلی جاهاییی که استفاده از لولهها یفلزی به دلیل خوردگی و هزینه های زیاد اجرا و نگهداری مقرون به صرفه نیست به دلیل شرایط محیطی نمی توان از لوله های فلزی استفاده نمود ف لوله پلی ایتلن معمولا از مواد اولیه  HDPE استفاده می شود ، لوله پلی ایتلن HDPE  خوردگی و پوسیدگی ندارند ، نشتی در لولها بسیار کمتر از سایر لوله ها می باشد ، سایز این لوله ها از  3/8 ( لوله ماکرونی ) ، 16  ، 20 تا 2000 میلیمتر تولید می گردد . لوله پلی اتیلن را می توان بدون بستر سازی استفاده نمود اما بهتر است اطراف لوله را به وسیله خاک نرم و شن و ماسه بستر سازی کرد .

 نکاتی که باید هنگام خرید لوله پلی اتیلن 200 رعایت نمود :

سطح داخلی لوله ها باید صاف و فاقد شیار وبا لبه تیز باشد .

لوله پلی اتیلن نباید ناهمگونی هایی که عمق هستند در صورتی که حداقل ضخامت جداره از مقدار استاندارد کمتر نباشد

انتهای لوله می بایست تا حایی که ممکن است عمود بر لوله بریده شود

لوله باید فاقد هرگونه حباب ،تاول یا ناهمگونی باشد

رنگ لوله باید در تمام طول آن یکنواخت باشد .

 فشار کاری لوله پلی ایتلن   200

فشار کاری تقسیم بندی عددی است که با توجه به خواص مکانیکی یک سیستم لوله کشی و حداکثر فشار کار مجاز تعیین و استفاده از ان به مرحع آسان تری می باشد .  pn  فشار کاری لوله پلی اتیلن است که مخفف   کلمه  PRESSURE NOMINAL است . لوله پلی اتیلن در فشار های کاری مختلف تولید می شند که نشان می دهند در میله های لوله می توان با آب در دمای 20 درجه سانتی گراد پشتیبانی شود ، نمرات فشار



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط نویسنده وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 390
بازدید دیروز : 74
بازدید هفته : 563
بازدید ماه : 1082
بازدید کل : 429079
تعداد مطالب : 549
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1